התרת נישואין אזרחיים

זה לא סוד, כיום יותר ישראליים מחפשים כיצד להינשא בחו"ל בנישואים אזרחיים מתוך בחירה ליברלית, או כי לא תמיד יש ברירה. אם מדובר על זוג להם דתות שונות כמו יהודי ונוצרייה לצורך העניין, כאשר החיים המשותפים הם בישראל והם מעוניינים להתחתן, האופציה היחידה שיש להם היא התרת נישואין אזרחיים ובמאמר זה מסבירה עורכת הדין דניאלה יובנוביץ טויטו על התרת הנישואין האזרחיים ולמה חשוב לקבל את המידע המהימן ביותר, ואת השירות המקצועי ביותר.

התרת נישואין אזרחיים – כל מה שחשוב שתדעו

אם אנחנו מדברים על בני זוג כאשר שני בני הזוג יהודים, במצב של גירושין חשוב שתדע שההליך בין כה וכה יתקיים בבית הדין הרבני, כן, גם בני הזוג נישאו בנישואין אזרחיים. בני זוג שאינם מאותה הדת שעומדים להתגרש, חשוב לדעת שלא יוכלו לעשות זאת בהליך גירושין בבית הדין הרבני כי זהו בכל זאת הליך דתי, במצב זה יהיה הליך של התרת נישואין. היות ומדובר בהליך משפטי לכל דבר כאשר בית הדין הרבני לא מכיר בנישואים, חשוב לדעת שהדיון מתקיים בבית הדין לענייני משפחה.

כיצד מגישים בקשה להתרת נישואין אזרחיים

תהליך התרת נישואין אזרחיים מתקיים בהסכמת שני בני הזוג וישנם גם מקרים בהם כאשר אחד מבני הזוג לא מסכים לכך. אם התהליך נעשה בהסכמה הוא ייעשה באופן המהיר והיעיל ביותר שרק ניתן. במקרים כאלו בני הזוג מתבקשים להכין מסמכים ולמלא תצהירים בנוגע לכל אחד ודתו. אם אין הסכמה בין הזוג ההתרה נעשית על ידי הגשת בקשה משפטית אל בית הדין לדיני משפחה. במקרים אלו התקנות קובעות אילו מסמכים מגישים כמו הצהרה על דת, תצהירים לנכונות ועוד. אם קיים ספק לגבי הדת של אחד מבני הזוג בין הדין בתחום דיני משפחה מחליט בהתאם למסמכים שהוגשו אליו האם לאשר את התרת הנישואין או להעביר את הנושא אל בין הדין הרבני בכל זאת. חשוב אם כן להתחיל את התהליך בליווי משפטי מקצועי שכן אנשי המקצוע בתחום ענייני משפחה ידעו לנהל את הנושא מתחילתו ועד לסופו בצורה מקצועית, עניינית, רגועה ומכילה גם לטובת בני הזוג, וגם מול הערכאות המשפטיות.

התרת נישואין אזרחיים
פרטי התקשרות

הישארו בקשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

הגדלת מזונות
הגדלת מזונות

בזמן פרידה, גירושין ופירוק הזוגיות במידה וישנם ילדים במסגרת הפרידה וההסכמים, קובעים סכום מזונות שאחד ההורים משלמים מרגע הפרידה ועד

קרא עוד »
תביעה למזונות
תביעה למזונות

אחד הנושאים הרגישים ביותר בתהליך גירושין ופרידה הוא נושא המזונות. ועל כן, כאשר מדובר על תביעה למזונות חשוב שתהיו מלווים

קרא עוד »