הפרת זמני שהות- פוגעות בעיקר בקטינים

הסדרי השהות מטרתם לשמור את הקשר בין הקטנים להוריהם. לא פעם אנו נתקלים בהורה אשר משתמש בילדיו על מנת לפגוע בהורה השני אם זה במניעת הסדרי השהות או הפרתם בדרך אחרת כמו לא לקחת את הקטינים בזמנים שנקבעו ובכך ליצור כאוס.

 

יחסים עם הורים הם בעלי חשיבות רבה בהתפתחות הרגשית, אישית וקוגניטיבית, וקיים תיעוד ספרותי רב. הממצאים מראים שילדים שנמנעים מהם יחסים משמעותיים עם אחד מהוריהם נמצאים בסיכון פסיכולוגי רב יותר. ילדים יכולים להשיג את הפוטנציאל הפסיכולוגי כאשר הם מסוגלים לפתח ולשמר יחסים משמעותיים עם שני ההורים, בין אם הם חיים יחד ובין אם לא.

 

כך לדוגמה, מקרה ממשרדנו,  אב שמפר את הסדרי השהות באופן עקבי ומחליט שהוא לא לוקח את הקטין/קטינים מהמסגרות החינוכיות, גורם לאם לצאת מעבודתה ו/או לשנות את סדר יומה והדבר מסב לה הוצאות ולכן כדאי לדעת מה הן האופציות העומדות לרשותה:

 

האם יכולה לפנות לבית המשפט בבקשה לנקיטת סנקציות כלכליות נגד האב כגון סנקציה כספית בגין תשלום בייביסיטר הנגרמות לאם שהילדים במשמורתה בשעות בהם אמורים הילדים לשהות עם האב.

 

ניתן לבקש גם צמצום הסדרי שהות כאשר האב מפר הסדרי שהות חדשות לבקרים וגורם לקטינים נזק בלתי הפיך בשל האכזבה הנגרמת בשל היעדרות האב מהמפגשים. לצד בקשה זו ניתן להגיש גם תביעה להגדלת מזונות היות והנטל בשל היעדר קיום זמני השהות עם האב רובץ כעת יותר על האם.

 

חשוב לזכור כי הסדרי השהות הנם זכות של הילד ולא בחירה של מי מהוריו.  להסדרי השהות חשיבות עליונה להתפתחות תקינה של הקטינים, ויכולתם לבנות קשרים זוגיים והוריים בעתיד.  הסדרי השהות משמרים להם דמות אב ואם, מסייעים בגיבוש זהות הקטינים   סדירותם ותכיפותם של ההסדרים משמשים אבני בוחן לכך.

 

מזונות ילדים לפני גיל 6 ואחרי גיל 6
פרטי התקשרות

הישארו בקשר

לתיאום פגישת ייעוץ השאירו פרטים בטופס הבא ואחזור בהקדם:

מידע נוסף בנושא

תביעה למזונות
תביעה למזונות

אחד הנושאים הרגישים ביותר בתהליך גירושין ופרידה הוא נושא המזונות. ועל כן, כאשר מדובר על תביעה למזונות חשוב שתהיו מלווים

קרא עוד »
תביעת ניכור הורי
תביעת ניכור הורי

לצערנו כאשר הליך גירושין מסתבך או אינו מתקיים בטוב ישנם מאבקים לא פשוטים בין בני הזוג המביאים לסכסוכים שגולשים גם

קרא עוד »